Nillas Grön Currygryta

Jag har ganska nyligen kommit hem från Holland, där min brors sambo bjöd på en gryta med Grön Curry. Den var inte allas dum och hade styrka i sig, så det blev att jag köpte med den kryddan i pasta form, en sådan ask är för 4-5 portioner.


Jag vet inte om den finns här i Sverige att köpa, säg gärna till om ni har sett den någonstans, för i Holland kunde man köpa denna i deras Albert Heijn affär som motsvarar ICA i Sverige.
Det finns en massa sådana olika kryddor som till Nasi Goreng, Röd Curry m.m.

Igår blev det att jag fixade mat med denna krydda, jag gjorde lätt variant efter som jag vill inte ha det fett. Men det är bara att byta ut ingredienserna till den fett halt ni vill ha i maten.

Nillas Grön Currygryta

5 portioner
6 ProPoints/port

660 g kycklingfilé
1 tsk olja (jag använde citronolivolja)
salladslök
1 chilipepparfrukt, röd
1 burk lätt kokosmjölk
1 ask Grön Curry
1 burk skivade vattenkastanjer
salt

Strimla kycklingfilén, och skiva salladslöken och chilipeppar. Stek kycklingen och när den är färdig häller man i salladslöken och chilin.

Låt det steka med en stund. Häll sedan i kokosmjölken och Grön Curryn.

Låt nu detta koka ihop en stund och häll i vattenkastanjerna så de bli varma.

Servera det med nudlar eller ris och med en god sallad.

Smaklig måltid!

Kommentarer

Populära inlägg