Kyckling i smakrik sås

Jag vet inte varför jag blir tveksam när jag skall ha krossade tomater i mat, antagligen för jag inte får till det bra. Lyckas jag med det denna gång?


Ja jag måste säga att det funkade faktiskt bra, utgick från ett recept från godare.se sidan men jag gjorde det lite på mitt sätt och ändrade lite, det blev gott i alla fall.

Ibland undrar jag om jag har besöker här på sidan, men statistiken säger att det är ca 300-600 personer per dag, mer på helgerna och mindre på vardagarna. 
Jag fortsätter med recept för det blir en bra receptsamling för min egna del.

Pastan var stora, det var inte så mycket pasta jag hade hemma för jag äter inte det så ofta längre som jag gjorde innan.
Kyckling i smakrik sås

2 portioner

300 g kycklingfilé
1/2 gul lök
1 vitlöksklyfta
1/2 msk vetemjöl
1,5 - 2 dl passerade tomater
1/2 grönsaksbuljongtärning
1 tsk kycklingfond
1 tsk senap
1/2 tsk balsamvinäger eller honung
1 dl grädde
salt
peppar
 
Skär kycklingen i bitar och hacka löken. Stek kycklingen och löken.

Blanda ihop såsen, passerade tomater, buljongtärning, fond, senap, pressad vitlök och balsamvinäger och grädde. Ställ den åt sidan.

Strö över vetemjöl över kycklingen och rör om. Häll sedan över såsen du har blandat ihop.

Sänk värmen och låt såsen och kycklingen sjuda i några minuter, om kycklingen inte är färdigstek, låt det sjuda en längre tid tills den är klar.

Servera kycklingen med pasta och en sallad.

Väl värd att testa för den är god.
Hoppas att den smakar!

Kommentarer

Populära inlägg