Färsstroganoff

Hoppas att ni har det gott nu när det kommit lite mer värme ute, lite tråkigt att stå framför spisen då.


Jag försöker lägga upp att jag hackat allt, blanda ihop sås, ta fram allt uppmätt och sedan gå ut på en promenad och när man kommer hem är det bara att sätta igång med att laga mat.

Bästa är att man har matlådan från gårdagen klar att värma när jag lagar 2 portionsrätter varannan dag.

Ibland är det lyckat för mer smak kommer fram dagen efter, ibland är det inte så lycket.

Igår gjorde jag en annorlunda stroganoff, med färs, hade lite hemma som jag behövde gör åt.

Önskar jag kunde vara bättre fotograf, men så blir det med mobil också.
Färsstroganoff

2 portioner

250 g färs
1 liten gul lök
1/2 msk tomatpuré
1/2 msk senap
1/2 grönsaksbuljong (eller köttbuljong)
1/2 dl vatten
1/2 - 1 dl grädde
salt
svartpeppar
 
Hacka löken och stek den med färsen i en panna, krydda med tomatpuré, senap, peppar och salt.
Häll i vatten och buljongen. Behövs mer vatten kan man ha i det.

Låt det puttra ihop.

Rör ner grädde och koka ytterligare några minuter.

Smaka av och krydda på mer tomatpuré, senap, salt och peppar om det behövs.

Servera med ris och sallad.

Hoppas att det smakar!

Kommentarer

Populära inlägg