Ceasarsallad - Airfryer

 Idag blev det en enkel rätt som ceasarsallad med egengjord dressing.

 
Dressingen är inte en riktig ceasarsalladsdressing. Men den funkar fint till denna rätt.
 
Här är det endast kyckling och bacon man kör i airfryern. Tyvärr fick jag ta kycklingbacon för jag fick inte tag på något annat för butiken här på området hade inte det jag skulle ha. 
Kan säg att det skulle bli bättre med riktig bacon. 
 
Receptet kommer från en nyinköpt airfryer kokbok som jag har köpt. 
Ceasarsallad
 
2 portioner
 
ca 300 g kycklingfilé
salt
peppar
4 skivor bacon
krutonger
romansallad
körsbärstomater, 6 st
röd lök
30 g parmesan 
 
Förvärm Airfryer till 190 grader.
Dela kyckling i strimlor, tjocka.
Salta och peppra kycklingen och spraya på med neutral olja på kycklingen. 
Har du inte spray, blanda salt, peppar och lite olja och blanda det med kycklingen. 
 
Stek kycklingen med bacon skivor i 9 minuter eller tills kycklingen är klar. 
Lät vila några minuter.
 
Under tiden kycklingen är under tillagning så skär du sallad, tomat och röd lök som du blandar ihop. Blanda i dressing och rör om. Sa allt i salladen har dressing runt sig.
 
Lägg på kyckling, bacon, parmesan och krutonger. 
 
 
Ceasardressing
 
4 portioner
 
1 ägg
2 vitlöksklyftor
1/2 tsk dijonsenap
2 msk riven parmesan
2 dl olivolja
salt och peppar
1 tsk citronsaft
1 tsk Worachestershiresås 
 
Blanda i allt i en liters bunke. Och håll en stavmixer ca 1 cm från botten och när den har blivit fyllig kan du smaka av och tillsätta det som behövs.
Kokboken jag köpte från Cosori.
Hoppas att det smakar.

Kommentarer

Populära inlägg