Fläskytterfile i örtsås

Ännu ett recept jag hittade i min Arla kokbok. Det blir inte exakt som det står i receptet.

 
Jag kan inte låta bli att göra lite som på mitt egna vis när jag lagar mat.
 
Jag valde även denna gång att skär fläskytterfilé i tunna skivor när det fortfarande var lite fryst.
Det går snabbt att laga maten också när den är tunn. 
Fläskytterfilé i örtsås
 
2 portioner
 
300 g Fläskytterfilé 
salt
vitpeppar
 
sås
2,5 dl grädde
1/2 hönsbuljongtärning
1/2 dl gräslök
1 dl dill
1/2 - 1 msk senap
Ev såsredning
 
Skär köttet i skivor, salta och peppra och bryn köttet.
 
Hacka gräslök och dill.
 
Ha i grädde, hönsbuljong och senap och låt det koka ihop, smaka av det om det behövs mer salt och peppar.
 
Ha i dill och gräslök och låt det koka ihop en stund, ca 5 minuter.
 
Ha i redning om såsen är för lös.
 
Servera med potatis, pasta eller couscous och en sallad. 

Kommentarer

Populära inlägg