Panang Pork

Hittade detta receptet på köket sidan och har haft det en tid, så nu är det på tiden att man testar den.


Kan ta upp en sak om det finns ni som läser min andra blogg Nillas krypin så har jag ett uppehåll och jag har varit tvungen att ta bort mitt domän så om ni har länken nillaskrypin.se så kanske ni inte kommer in, testa med nillaskrypin.blogg.se 
Jag har haft problem med mitt domän sedan blogg.se gjorde en ändring här vid årskiftet. Över till annat.
 
Nu börjar jag få lite idé torka vad jag skall laga för mat. Det är en hel del nya recept man har testat och frysen jag har fyllt börjat också ta slut så dags att flylla på, men det har varit lite dåligt med bra priser de senaste veckorna.

Jag har en tanke att under semester skall jag ha någon vecka där jag till största del lagar maten i min airfryer. Ibland önskar man att man hade 2 stycken. Det har jag men den gamla är så dålig för den har tappar effekt. Ibland känner jag för att unna mig den nya Cosori dual, vi får se hur det blir.

Panang pork

2 portioner

300 g fläskytterfilé
2 dl kokosmjölk
1/2 msk fisksås
1 msk krossade jordnötter
0,5-1 msk röd curry pasta
salt
MSG
 
Skär köttet tunnt.
Tips! låt köttet vara lite fryst så blir det lätt att få det tunt.

Stek på köttet en stund och lägg upp det på ett fat, och torka ur pannan.

Stek röd curryn och häll i lite kokosmjölk och koka ner det till en olja och tillsätt mer kokosmjölk och gör så ett par gånger tills du har ca 1 dl mjölk kvar.
Häll sedan i fisksås, krossade jordnötter, köttet och resten av kokosmjölken och låt det koka några minuter.

Servera med ris, sallad och toppa med jordnötter.

Går bra med kyckling också om man vill ha det istället.
Hoppas att det smakar!

Kommentarer

Populära inlägg