Yakisoba med kyckling

 Idag blir det asiatiskt igen. Det är det jag gillar.

 
Tyvärr är jag inne i en period där jag inte känner för att äta mat alls, men man behöver det för att få energi. Så det jag planerat att äta villa jag inte äta fast jag vet att det är gott.
 
Ibland så smakar ser inte alls gott, de första tuggorna smaka gott sen blir det bara blä av det. Så kan det vara med mat som jag ätit flera gånger och jag vet är gott. Så konstigt att känna så.
 
Sedan spelar värmen roll också att man inte har matlust. 
 
Jag har tagit ett beslut att pausa veckmenyerna i alla fall under sommaren och hoppas att det blir bättre med matlusten igen.
Jag fortsätter att lägga ut recept här när jag testar på något nytt.
 
Detta recept hittade jag i en tidning och sparade det för att testa på det.
Yakisoba med kyckling
 
2 portioner
 
300 g kyckling
1/2 röd lök
1 paprika
100 g vit- eller rödkål
 
sås
3 msk oystersås
2 msk japansk soja
2 msk ketchup 
1 msk worachestershiresås 
salt
peppar
 
2 portioner kokta äggnudlar
 
Blanda ihop såsen.
 
Skär kycklingen i bitar och hacka rödlöken. Strimla paprika och kålen. 
 
Stek kycklingen och grönsakerna. 
Ha sedan i såsen och sjud i ca 2 minuter. 
Blanda i nudlarna. 
 
Servera med sallad.
 
Hoppas att ser smakar.

Kommentarer

Populära inlägg