Chow fun

Idag blev det asiatisk mat dvs en wok. Ett recept jag hittade för en tid sedan.

 
Tror det var på sidan matinspo. Det var ett litet tag sedan jag gjorde wok. Det var gott att göra.
 
Igår satt jag och kollade igenom ett gäng Kokböcker och hittade lite nya recept. Fanns en hel den hel del men många grytor men det får bli till hösten.
Chow fun
 
2 port
 
250 g kyckling
röd paprika
2 salladslökar
1/2 röd chili
2 port nudlar
 
Marinad
1 tsk bakpulver
1 msk Majsstärkelse
1 msk japansk soja
 
Sås
3 msk japansk soja
3 tsk kinesisk soja
1,5 msk strösocker
1 tsk sesamolja
2 msk oystersås
1-2 vitlöksklyftor
 
Blanda ihop marinaden och skär kycklingen i bitar och häll i det i marinaden och blanda. Låt stå i rumsvarmt i 30 min.
 
Skär paprika, och salladslök i bitar. Hacka chilin i mindre bitar.
 
Pressa vitlöken och blanda ihop såsen.
 
Tillaga nudlar efter anvisningar på paketet.
 
Stek kycklingen i naturell olja och grönsakerna. Häll i nudlarna och såsen och rör om och låt bli varmt. 
Smaka av om du behöver tillsätta något mer i smak.
 
Hoppas det smakar.
Stekte kycklingen så det var nästan helt klart innan jag hade i grönsakerna.
I med nudlarna.
Såsen det sista som skall i och låta den bli varm.

Kommentarer

Populära inlägg