Citronpasta med kyckling

Jag rensade lite bland mina papper och recept jag sparat som jag tänkt göra. I den högen låg detta recept.

 
Det blev en rejäl utrensning för der var många jag insåg att de kommer jag aldrig att göra. 
 
Blev att jag gjorde kycklingen i airfryern för att koncentrera mig på pastan.
Citronpasta med kyckling
 
2 portioner
 
2 kycklingfiléer 
2 port pasta
2 vitlöksklyftor
1 citron, zest och saft från halva citronen
1,5 dl grädde
1,5 dl pastavatten
salt
peppar
aromat
chiliflake
1/2 dl riven parmesan
1/2 dl parmesan
 
Krydda kycklingen med valfri krydda, ex grillkrydda, paprika, salt och peppar.
Stek kycklingen. Jag delade tull stora bitar och körde 200 g i 15 minuter i airfryer.
 
Koka pasta enligt anvisningar.
 
Riv zest och pressa en halv citron i en skål och pressa i vitlök.
Finhacka persiljan.
 
Häll i citron blandningen i en panna och stek i ca 1 minut. Höll sedan i grädde och pasta vatten. Låt det koka upp.
 
Krydda efter smak och vänd i parmesan och persilja.
Rör om hela tiden på medelhög värme och blanda i pastan.
 
Servera med kycklingen och toppa med parmesan och en sallad.
 
Hoppas det smakar.

Kommentarer

Populära inlägg