Spagetti med kyckling och bacon

Idag fick det bli spagetti med kyckling, det är lite ovanligt att jag tillagar pasta nu för tiden.

 
Jag åt mycket pasta innan, nästan varje dag, så en på jobbet frågade om jag inte åt något annat än pasta.
Det var så smidigt att ha med det i matlådan tyckte jag.
 
Nu blir det inte så mycket pasta som då.
 
Idag var jag snäll och gav bort min Cosori Premium airfryer till mamma.  Visst bra att ha 2 stycken men jag gjorde lite ändring i köket och det gjorde att den inte fick plats. 
Har jag klarat mig med en innan så gör jag det i framtiden också. 
Dagen mat skulle ha färsk persilja som toppning men jag hade inte det hamma så det fick bli lite torkad persilja i såsen.
Så där kan man välja hir man vill göra.
 
Spagetti med kyckling och bacon
 
2 portioner
 
2 port spagetti
4 skivor bacon
250 gr kyckling
2 dl creme fraiche
1/2 dl grädde
1 msk kycklingfond
1 msk chilisås
salt
peppar
persilja
 
Koka spagettin enligt anvisningar.
 
Skär bacon  och kyckling i bitar.
 
Knaperstekt bacon och lägg det på hushållspapper så det får rinna av.
 
Stek kycklingen och krydda med salt och peppar. När kycklingen är genomstekt häll i creme fraiche, grädde, chilisås och fond.
Låt det sjuda några minuter.
 
Smaka av med salt och peppar.
 
Servera pastan med kycklingsåsen och toppa med bacon och persilja. Till detta en sallad.
 
Hoppas att det smakar.

Kommentarer

Populära inlägg