Bang Bang kyckling - Airfryer

Då har man gått in på en ny vecka. Ny mat blir det att tillaga denna vecka också. 

 
Är nu inne på snart 8 månader med att försöka laga mat efter recept som jag inte gjort innan. 
Svårare att hitta recept nu. Men letar i tidningar och kokböcker, har några recept liggandes som är höstiga som jag kommer att tillaga.
 
Detta recept jag gör idag är något som jag hittade på you tube och en kvinna som lagar mat i airfryern. 
Satt och skrev ner det, sedan blev det att omvandla måtten tills svenska, vi har ju inte cups.
Funderar på om man skall beställa hem ameriska mått så man lätt kan tillaga maten. 
 
Jag valde att ha rostad potatis för att jag gjorde allt i airfryern. Jag har sett andra har ris till. Så man väljer det man vill ha.
Bred ett ganska tjockt lager med sås på, jag tog lite tunt. Men hade lite sås vid till.
 
I receptet skall det vara seasoning salt, men det är inget vi har i Sverige, jag läste att det bla var svart peppar och salt i det med lite andra kryddor som man skulle krydda kycklingen med utöver seasoning salt.
 
Bang Bang kyckling
 
2 portioner 
 
2 st kycklingfiléer 
vitlökspulver
lökpulver
paprikapulver
salt
svartpeppar
 
Sås
1,2 dl majonnäs
0,6 dl sweet chilisås
1 msk sriracha
 
Torka av kycklingen. Banka ut kycklingen så de är jämntjocka. Skär den sedan i skivor.
 
Spraya kycklingen med olja, det är för att kryddan skall vara kvar.
Krydda kycklingen och massera in det i kycklingen.
 
Blanda ihop såsen.
 
Bred sås över kycklingen och kör i airfryern på 190 grader i 8-10 minuter.
Se till att det är 70 grader.
 
Servera med rostad potatis och sallad.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg