Biang Biang nudlar på mitt vis

Detta är ett recept som i grunden kommer från en av mina kokböcker.

 
Det mina Asiatiska favoriter av Filip Poon. Jag ändrat lite på den för att göra den enkel, för igentligen skall man göra egna nudlar som är breda. Orkade inte med att ställa mig att göra det. 
 
Så jag tog äggnudlar och lade till kyckling också.
Ta era favoriter nudlar när ni gör denna rätt, den är het så tänka på att krydda inte allt om ni vet med er att ni inte kan äta het mat.
 
Biang Biang nudlar
 
2 portioner
 
2 port nudlar
2 kycklingfiléer 
 
Sås
3 vitlöksklyftor
1/4 sichuanpeppqr, mortlad
2 tsk chiliflakes (koreanska)
2 msk soja
1 tsk strösocker
2 msk svart risvinäger
 
Skär kycklingen i bitar.
 
Tillaga nudlarna enligt anvisningar på förpackningen. 
 
Stek kycklingen och när den är klar har du i sichuanpeppar, chiliflakes och pressad vitlök. Tillsätt sedan soja, socker svart risvinäger. Låt det koka upp.
 
Häll i nudlarna och blanda.
 
Servera med grönsaker. 
 
Hoppas att der smakar. 
 

Kommentarer

Populära inlägg