Kycklinggratäng med beakräm

Nu tar man helg och inleder den med matlagning, en gratäng.

 
Detta recept var lätt att göra. Smidigt om man har bea kvar som man behöver göra sig av med. 
 
Funderar på om jag skall börja med menyerna igen efter ett långt sommaruppehåll. Vad tycker ni?
Jag hade Lohmans bea när jag gjorde denna rätt, jag minns inte vart jag hittade detta recept. Jag brukar notera men inte denna gång.
 
Tips! Gillar ni mycket sås, dubbla såsingredienserna. 
 
Kycklinggratäng med beakräm
 
2 portioner
 
300 g kycklingfilé 
salt
peppar
110 g beasås ex Lohmans
ca 1 dl creme fraiche
1/2 msk chilisås
1 dl lagrad ost
 
Sätt ugnen på 200 grader
 
Skär kycklingen i mindre bitar. Stek kycklingen och krydda med salt pch peppar.
 
Lägg i en ugnsform och vispa ihop beasåsen med creme fraiche och chilisås.
 
Häll såsen över kycklingen och lägg riven ost ovanpå,  gratinera i ca 15 minuter.
 
Servera med rostad potatis och sallad.
 
Hoppas att det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg