Kycklingwok med nudlar

Asiatisk mat har ni säkert förstått ligger mig varmt om hjärtat. Så ännu en Kycklingwok som tillagar.

 
Denna hittade jag på Felicia kitchenstories på Instagram. Det blir lätt att en rätt kan heta det samma men det är olika ingredienser i såsen m.m.
Jag gjorde det enkelt för mig och köpte frysta asian wok grönsaker. Smidigt att ha i frysen. Visst är det gott med färska grönsaker men för mig blir det inte lika mycket matsvinn när man är ensam för man gör inte alltid åt allt.
Allt går inte att frysa in. 
 
Kycklingwok med nudlar
 
2 portioner
 
2 port äggnudlar
300 g kycklingfilé 
1 msk kikkoman soja
1 tsk maizena
1/2 tsk Bikarbonat
1/2 tsk vitpeppar
valfria grönsaker
 
Sås
3/4 dl ostronsås
2 msk hoisinsås
2 msk kinesisk soja
2 msk sweet chilisås
2 msk honung
2 tsk sesamolja
2 st vitlöksklyftor
1 msk farinsocker
 
Koka nudlarna enligt anvisningar.
 
Skär kycklingen i bitar. Blanda soja, Bikarbonat, maizena och vitpeppar. Lägg i kycklingen och blanda. Ställ åt sidan.
 
Pressa vitlöken och blanda i resten av ingredienserna till såsen och ställ åt sidan.
 
Stek kycklingen och lägg dem på ett fat och stek grönsakerna. Häll tillbaka kycklingen och blanda i nudlarna och såsen och låt det steka i ytterligare 2-3 minuter.
 
Hoppas det smakar.

Kommentarer

Populära inlägg