Chicken cashew

Hoppas att ni har en bra helg, blivit lite letande av recept.

 
Dagens recept fick jag av min syssling som tycker jag skulle testa den.
Jag bytte ut broccoli mot vitkål istället. Jag gillar inte broccoli därför bytet.
 
Chicken cashew
 
2 portioner
 
300 g kycklingfilé 
1/2 broccoli
1 morot
10 cm purjolök
1/2 röd spetspaprika
1 vitlöksklyfta
1 dl oystersås
3/4 dl vatten
1,5 msk ljus muskovadosocker
salt
peppar
ca 125 g cashewnötter
 
Skär kycklingen I bitar och bryn den. Strimla grönsakerna och bryn den.
 
Blanda oystersås, socker, pressad vitlök och vatten.
Häll i det i pannan.
 
Låt puttra ca 7-8 min till såsen tjocknat något och kycklongen är färdig.
 
Smaka av med salt och peppar.
Steö över cashewnötter.
 
Servera med ris och grönsaker. 
 

Kommentarer

Populära inlägg