Nudelwok med köttfärs

Mitt i veckan och det är dags för lite ny mat. Idag blev det enkel och snabb mat.

 
Man skulle kunna säga asiatisk spagetti med köttfärssås och till det ketchup men man byter det till sriracha.
 
Receptet kommer från matinspo sajten.
Jag hade i lite vitpeppar och MSG som inte stod med i receptet.
Skippade grön paprika och tog bara gul och röd som jag hade hemma, räcker för mig då jag lätt får halsbränna av paprika.
 
Nudelwok med köttfärs
 
2 portioner
 
250 g köttfärs
1/2 msk japansk soja
1 vitlöksklyfta
 
Sås
1/4 dl oystersås
1 msk japansk soja
1/2 msk kinesisk soja
1,5 tsk strösocker
 
1/2 röd paprika
1/2 gul paprika
1/2 grön paprika
1 morot
2 port äggnudlar
 
Sriracha
 
Blanda i hop såsen och ställ åt sidan.
 
Strimla paprika, morot och pressa vitlök.
Koka nudlarna aldente.
 
Stek färsen klar och ha i vitlök och soja och stek lite till och ställ åt sidan.
 
Stek grönsakerna mjuka, vänd i nudlar och färs
Ha sedan i såsen och blanda.
 
Servera  med gurka och sriracha.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg