Sticky kotlett med nudlar

Härlig mitt i veckan dag får man väl säga, matlagningsdag också för min del.

 
Satt och kollade runt i Readly appen och stötte på en engelsk mattidning och hittade detta recept där.
BBC easy Cook heter tidningen.
Jag ändrade lite gällande kålen. Det skall vara grönkål i men valde vitkål istället. Har svårt med grönkål.
 
Sticky kotlett med nudlar
 
2 portioner 
 
1 tsk riven ingefära
1 msk soja
1/2 msk honung
1 nypa 5 Spice
2 port äggnudlar
150g vitkål eller grönkål
1/2 hackad röd chili
 
Blanda hälften av ingefäran med soja, honung och 5 Spice på en tallrik och lägg i kotletterna så de får vätskan på  båda sidorna.
 
Jag valde att krydda på lite salt och peppar
 
Stek 6-8 min och vänd 1 gång tills de är färdiga och gyllene.
Plocka ur kotletterna och lägg på tallrik och täck över så de håller sig varma.
 
Koka nudlarna.
 
Strimla kålen och stek den med resten av ingefäran och chili. Ha i nudlarna och blanda. Jag hade i lite peppar och soja.
 
Servera nudlarna med kotlett och sallad.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg