Kyckling i balsamicosås

Vintern kom snabbt, snö och minusgrader. När det är så vill man mysa hemma.

 
Detta receptet hittade jag på en hemsida, Bite for Bitting. Inte många nya recept kvar detta året, har planerat några veckor framåt, tror det är ett par recept kvar på detta året jag skall hitta.
Sedan är det dags att sammanställa året.
Jag hade ingen mjölk hemma så jag skippade det, om jag hade behövt mer vätska så skall man kunna ha i lite vatten eller mer matgrädde.
Jag valde att ha i oregano.
 
Kyckling i balsamicosås
 
2 portioner
 
300 g kycklingfilé 
salt
peppar
2,5 dl grädde
1/2 dl mjölk
1/2 msk kycklingfond
1/2 tsk soja
1/2 msk worcestershiresås 
1 msk balsamicovinäger
örtkryddor (timjan, oregano osv)
maizenamöl (redning)
 
Skär kycklingen i skivor, krydda med salt och peppar. Stek skivorna klara så de är gyllene.
 
Häll i grädde, fond, soja och mjölk. Låt puttra på medelvärme. Ha i worcestershiresås och balsamicovinäger, krydda med örter.
 
Red såsen om de tycker den är lös.
Smaka av och tillsätt mer salt och peppar om det behövs.
 
Servera med rostad potatis och sallad.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg