Asiatisk krämig köttfärssås

Året börjar närma sig sitt slut och min egna utmaning ät också snart slut.

 
Kommer jag fortsätta? Jag funderar på om jag skall göra det eller vad jag skall hitta på.
 
Detta recept hittade jag på Instagram, det är Jennie Wallden recept.
Snabb att tillaga och det passar bra en kväll efter jobbet.
 
Asiatisk krämig köttfärssås
 
2 portioner
 
250 g köttfärs
1/2 gul lök, finhackad
2 vitlöksklyftor, pressade
1/2 msk ingefära, finhackad
 
Sås
1,5 msk japansk soja
1/2 msk sesamolja
1,5 msk ostronsås
1/2 msk kinesisk soja
1,5 dl creme fraiche
svartpeppar
salt
 
Stek färs, lök, vitlök och ingefära. Låt färsen bli genomstekt.
 
Blanda ihop såsen och häll i pannan med färsen och låt det puttra några minuter.
Smaka av med svartpeppar, salt eller soja.
 
Servera med nudlar och sallad.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg