Kyckling Enchiladas

God fortsättning, har dålig koll på dagarna men det är en vanlig vardag imorgon.

 
Jag har turen att ha ledigt. Men inte är man ledig från att laga mat.
 
Jag är verkligen inne i en period där jag inte känner för någon mat, kan leva på knäckebröd med ost. Men det är inte bra så det blir att tvinga i sig maten.
 
Ett recept jag hade på min gamla receptsida som jagvaldrig har gjort.
Jag lade till lite svartpeppar och MSG. Inget man behöver göra om man tycker det skulle bli för starkt.
 
Kyckling Enchiladas
 
2 portioner 
 
2 små kycklingfiléer
1/2 gul lök
salt
svartpeppar, valfritt
1 tsk sambal oelek
1 dl creme fraiche 
2-4 tortilla bröd, beroende på vilken storlek man tar.
1 dl riven ost
 
Sätt ugnen på 225 grader (200 g varmluft)
 
Strimla kycklingen, hacka löken.
 
Stek kycklingen klar och ha i löken, tillsätt salt och peppar. 
Ha i samabal oelek och creme fraiche. Koka ihop någon minut.
Smaka av om det behövs mer salt, peppar, sambal.
Jag hade i en liten nypa MSG också.
 
Fördela kycklingröran på brödet och rulla ihop och lägg i en ugnsform.
 
Strö över osten.
Gratinera i 10- 15 minuter.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg