Kyckling med tomat och jordnötsås

Nu har denna veckan flugit förbi, fattar inte var veckan tar vägen.

 
Så är det när det är fullt upp. Igår så lagade jag denna rätt som jag hittade i Hemmets veckotidning nr 48/23.
 
Återigen med jordnötssmör, skall jag kunna skära sig igen?
Jag gjorde en annan rätt med jordnötssmör och jag tror kokosmjölk och den skar sig som attans.
Kan säga att den var nära nu med. Men när jag märkte det drog jag direkt från plattan, så den klarade sig bra.
 
Kyckling med krämig tomat och jordnötssås
 
2 portioner
 
2 kycklingfilé (jag tog kyckling innerfile)
salt
peppar
200 ml kokosgrädde (jag tog kokosmjölk)
200 g arrabbata
75 g jordnötssmör, crunchy
1/2 kycklingbuljongtärning
1/2 chili
1/2 dl hackade salta jordnötter
 
Bryn kycklingen gyllene runt om, salta och peppra. Stek den färdig och lägg den på ett fat.
 
Vispa ner kokosgeädde, arrabbata, jordnötssmör och buljongtärning i pannan som du stekt kycklingen i.
 
Koka upp och låt puttra 5 minuter, smaka av med salt och peppar.
Ha i kycklingen.
 
Toppa med skivad chili (jag hade den i såsen istället) och jordnötter.
 
Servera med ris, nudlar eller pasta och en sallad.
Glömde jordnötterna till en början. 
 

Kommentarer

Populära inlägg