Sweet chili kyckling

Då går vi in i en ny vecka och nya rätter att tillaga.

 
Detta recept hittade jag på Instagram,  snacks to share tror jag den hette. Stavningsfel kan förekomma.
 
Har ni några recept att tipsa mig om så får ni gärna lägga en länk i kommentarerna för det är lite svårt att hitta nya recept för det har blivit en del recept tillagade nu.
Det enda jag lade till var MSG, men det är inget man behöver göra.
 
Sweet chili kyckling
 
2 portioner
 
2 st kycklingfiléer 
1/2 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 röd paprika
1/2 dl sweet chili sås
1 msk kycklingfond
1.5 dl creme fraiche
1 dl vispgrädde
1/2 tsk paprikapulver
salt
peppar
1 st lime
 
Finhacks löken och skär paprika i mindre bitar. Strimla kycklingen.
 
Stek kyckling  tills den får fin färg, salta och peppra.
Tillsätt lök och pressad vitlök.
 
Ha sedan i paprika, sweet chilisås, grädde, creme fraiche och fond.
 
Låt puttra i 10 min, smaka av med paprikapulver, salt och peppar.
 
Servera med ris och limeklyftor.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg