Chicken fried rice

Veckan går snabbt förbi så jag glömmer bort att ta fram mat från frysen.

 
Men igår kom jag ihåg att ta fram kycklingen så det blev mat idag. Receptet hittade jag på Instagram, Josefin Motin.
 
Det blev gott måste jag säga.
Jag lade inte MSG och svartpeppar i fried rice delen.
 
Chicken fried rice
 
2 portioner
 
2 portioner kokt ris
2 ägg
1 msk soja
1 tsk sesamolja
2 dl ärtor, majs och paprika mix
1-2 salladslök
 
300 g kyckling
1 tsk svartpeppar, vitlökspulver och lökpulver.
1 msk soja
 
Sås
2 msk honung
2 msk soja
1 msk osötad ketchup
vitlökspulver
1 tsk risvinäger
 
Stek riset med ärtor, majs och paprika mix. Fös den lite åt sidan och stek äggen vid sidan och rör om tills der blir en röra innan du blandar det med riset.
 
Ha i soja, sesamolja och salladslök.
 
Blanda marinaden, soja och kryddor. Skär kycklingen i bitar och lägg den i marinaden.
 
Stek kycklingen i panna. 
 
Blanda ihop såsen, när kycklingen är igenomstekt häll över såsen. 
 
Servera fried rice med kycklingen och sallad.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg