Krämig kycklingpanna

Lördag och matlagning idag, tog en ledig dag från matlagning igår.

 
Blev att beställa från foodora. Känner jag kan unna mig der ibland.
 
Dagens recept är ett perfekt helgmat måste jag säga.
Vet inte vart jag hittade det.
Jag förenklade receptet så jag kommer skriva hur jag tillagade det. Kände inte för att ha stekpanna, gryta, kastrull m.m  för att göra en rätt så jag gjorde allt i en stekpanna.
 
Krämig kycklingpanna
 
2 portioner 
 
300 g kycklingfilé
1/2 gul lök
1/4 dl vitt vin
1 msk konc. kycklingfond
1 dl creme fraiche
1,5 dl grädde
1 msk dijonsenap
nymald svartpeppar
ca 1 msk torkad timjan
125 g bacon
 
Skär kycklingen i bitar,  skiva bacon. Finhacka löken.
 
Stek kyckling och bacon. Tillsätt löken när kycklingen är nästan klar.
 
Blanda ner vitt vin, kycklingfond, creme fraiche, grädde, dijonsenap och krydda med svartpeppar och timjan.
 
Låt det småkoka i 5  minuter.
 
Smaka av om det behövs salt och peppar.
 
Servera med ris och sallad.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg