Spicy lime chicken

Mellokväll, nu är den tiden igång, jag brukar inte kolla på det, ibland fixar jag med annat och bara lyssna.

 
Tycker man får mer ut av det. Det är ju låten man skall tycka om.
Förra veckan var det ingen låt som var bra. Det bästa var A-teens.
 
Nog om det, dagens recept kommer från Instagram, Josefin heter hon.
 
Man skall fritera kycklingen men jag valde bort det.
1 ägg, 2 msk majsmjöl och 1/2 tsk salt blandar man kycklingen med om man vill fritera.
Jag valde att ha nudlar till, jag kokade upp äggnudlar och stekte 1-2 ägg till en röra och stekte det med nudlar. Hade i lite MSG.
 
Spicy lime chicken
 
2 portioner
 
300 g kyckling i bitar
1/2 gul lök i tunna skivor
1/2 röd paprika i bitar eller skivor
 
Marinad till kyckling
1 msk japansk soja
1 tsk maizena
1/2 tsk bikarbonat
vitpeppar
 
Sås
1/2 tsk chiliflakes
1 msk red curry pasta
1,5 msk risvinäger
3 msk socker
3 msk ostronsås
3 msk vatten
1 msk fisksås
3 pressade vitlöksklyftor
saft från 1 lime
 
Marinera kycklingen och stek den i  en panna, när den är genomstekt lägg den på en tallrik.
Stek lök och paprika och lägg den på kyckling.
 
Ha i såsen pannan och låt den koka upp, ha sedan I kycklingen och grönsakerna. Låt det bli varmt.
 
Servera med nudlar eller ris.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg