Jag har en plan - Veckomeny för 1

Vad är Veckomeny för 1? 


Man ser många lägga ut veckomenyer på sina bloggar och det är väldigt bra, men det är alltid för 4 personer.

Jag är inte förtjust att frysa in mat för det blir inte lika gott, har nog tröttnat på det då jag förr kunde laga mat en helg och frysa in och hade några veckor mat.

Nu har jag hittat något som passar mig bra. Det är att laga 2 portionsrätter och äta dem 2 dagar i rad, då behöver man inte laga mat varje dag.
Är det ex. rostad potatis till så kan jag gör en portion av det ena dagen och sedan 1 potion den andra dagen jag äter den rätten för rostad potatis är inte så lyckad när man värmer upp det.

Det blir 6 dagars mat, ibland kan det bli 3 portioner av en rätt då har man en hel vecka och endast 3 dagar man lagar mat.

Jag brukar laga mat måndag - onsdag - fredag, här gör man lite hur man vill äta.

När jag väl har planerat en veckomeny tänker jag att man lägger ut den på torsdagar. Jag kommer inte lägga ut varje vecka för det tror jag inte jag kommer lyckas hålla det.
Det krävs lite planering att göra det.

Hoppas ni kommer att gilla detta.

Kommentarer

Populära inlägg