Fläskkotlett i hoisinsås

Ibland är det riktigt gott att göra något enkelt som inte kärver så mycket av en när det gäller att laga mat.


Igår var jag hos läkaren och kollade upp ett stort blåmärke som jag fått när jag klev av en buss och drig in benet i en trappa. Trodde jag dragit på en lätt infektion men det var inget oroande nu men jag skulle ha koll på det så inte rodnaden sprider sig mer och jag börjar få feber eller så.

Tur och väl hade jag ett lätt recept att göra denna dag som gick snabbt. Jag hade köpt en färsdig salladsmix med kål, rädisor, purjolök m.m. i.

Fläskkotletter i hoisinsås

2 portioner

2 fläskotletter (300g)
2 dl hoisinsås
salt
peppar

Sallad/kålmix
äpple

Stek kotletterna och krydda dem med salt och peppar. När de är genomstekta sänk värmen och häll i såsen.

Blanda salladsmixen med äpple som är tärnat.

Servera kotletterna med salladen och basmatiris.

Hoppas att det smakar!

Kommentarer

Populära inlägg