Pasta med fläskytterfilé

Det blev att ta fram min gryta och göra en sås till pastan med lite fläskytterfilé. 


Något som jag märkt är att många recept har sambal oelek i sig är det den nya smaksättaren i rätterna? Det är kanske äldre recept som jag hittat.

Vad är det för smaksättar trend som går nu?

Jag har fortfarande problem med min blogg, Så jag hoppas att jag kommer kunna lägga in inlägg eller så måste jag hitta en annan plats att ha min recept blogg, för nu är det osäkert här på denna sidan. Jag kommer inte in och ser min ordinarie blogg nillaskrypin för den är osäker, nu när jag byter blogg så måste jag logga in igen, lägger jag in en bild måste jag logga in igen.
Finns det någon annan bra blogg plats som funkar så man kan flytta bloggen? Blir trött på detta nu.

Över till receptet nu.
Pasta med fläskytterfilé

2 portioner

350 g fläskytterfilé
salt
svartpeppar
1 rödlök
2 vitlöksklyftor
2,5 dl matlagningsgrädde
1 tsk sambal oelek
2 tsk soja
1 msk kalvfond
 
Strimla fläskytterfilén och hacka rödlöken.
Stek köttet och löken och krydda med salt och peppar.

Blanda ihop såsen, matlagningsgrädde, sambal oelek, pressad vitlök, soja och kalvfond.

När köttet är färdigstekt tillsätter du såsen och låter det koka under lock i ca 5 minuter.

Servera med pasta och sallad.

Hoppas att det smakar, kan tänka mig att det är gott med kyckling också.

Kommentarer

Populära inlägg