Fläskkotlett i vitlöksås

Idag blir det ett recept som jag hittade i en kokbok jag har haft en tid.

 
Ja grunden av receptet, jag valde att lägga till lite extra och öka några ingredienser. Så blir det då mitt recept nu eller?
 
Det blev bra.
Lök och kalvfond var det jag lade till och ökade mängden grädden.
 
Fläskkotlett i vitlökssås
 
2 portioner
 
2 fläskkotletter
salt
svart peppar
2 vitlöksklyftor
2 dl grädde
2 msk vitt vin eller matlagningsvin
1/2 msk japansk soja
1/2-1 msk kalvfond
1 schalottenlök 
 
Finhacka löken. Krydda kotletterna med salt och peppar.
Stek kotletterna till de är klara. Lägg dem på ett fat.
 
Stek löken några minuter och häll i grädde, fond, vin, pressad vitlök och soja.
 
Lägg i kotletterna och låt det puttra utan lock i ca 5 minuter.
 
Serveras med kokt potatis och sallad.
 
Hoppas där smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg