Kyckling i krämig sås

Då har vi gått in i oktober månad och det är nu 3 månader kvar på detta år.

 
Vart har tiden försvunnit, tyckte det var i början av året nyss.
 
Detta recept hittade jag på Instagram, Felicia kitchen stories.
Jag gillade smaken av parmesan och såsen blir krämig.
Jag tog kyckling innerfile för jag behövde göra åt det. 
 
Kyckling i krämig sås
 
2 portioner
 
 2 kycklingfiléer 
salt
paprikapulver
 
Sås
citronpeppar
2 vitlöksklyftor
1 dl hönsbuljong
2,5 dl grädde
1 dl riven parmesan 
1/2 finhackad persilja
1/4 citron, saft
salt
citronpeppar
aromat
ev chiliflakes
 
Krydda kycklingen med salt, citronpeppar och paprikapulver och doppa kycklingen i vetemjöl och skaka av överflödigt mjöl.
 
Stek kycklingen gyllene, den behöver inte vara genomstekt. Lägg på ett fat.
 
Ha i vitlök och fräs en halv minut, häll i buljong och grädde, låt det koka upp.
 
Presaa citron och ha ner parmesan  och persilja, smaka av med kryddor. (salt, citronpeppar, aromat)
 
Lägg i kycklingen, låt småkoka i ca 10 min tills genomstekta.
 
Servera med ris eller pasta och en god sallad.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg