Dragonkyckling

Känns som det var en tid sedan jag lade ut något recept. Så blir det när man inte kunnat äta ordentligt.

 
Nu kan jag det snart. På torsdag skall jag ta bort stygnen i munnen, någon har redan lossnat.
 
Sedan är det problem med denna bloggportal, har svårt att logga in och det går inte att kolla in de olika kategorierna, det är endast 1 recept som dyker upp eller så blir det en blå sida. Jag vet inte vad som är problemet, jag har haft problem sedan de gjorde ändring på denna portal.
 
Idag blev det kyckling för det var över en vecka sedan jag åt det.
Receptet kommer från en gammal kokbok som heter Njut av kyckling.
 
Dragonkyckling
 
2 portioner
 
2 kycklingfilé
salt
peppar
0,6 dl vitt vin
1,5 dl vatten
0,5 kycklingbuljongtärning
1 vitlöksklyfta, pressad
0,5 tsk torkad dragon
1 dl grädde
 
Dela kycklingen i 2 delar så det blir 2 tunna skivor.
Salta och peppra. Stek kycklingen, den behöver inte vara helt klar. 
 
Häll i vin, vatten, buljong, vitlök och dragon. Låt det koka i ca 10 minuter så det reducera lite.
 
De sista minuterna har du i grädden och smaka av om det behövs mer salt, peppar och dragon.
 
Servera med ris och grönsaker 
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg