Krämig fläskytterfilé med sting

Idag blev det att ställa sig vid spisen men kan säga att jag inte kände för det idag, var motigt.


Men mat behöver man äta.
Detta recept hittade jag på sidan niiinis.se
 
Tänkte att det kommer inte bli någon sting av denna men lite kryddigt blev det i alla fall.
Kan ni tänkar er att såsen skars sig inte fast jag hade i kokosmjölk som jag alltid brukar får skuren. Någongång skall man ha tur.

Krämig fläskytterfilé med sting
 
2 portioner
 
300 g fläskytterfilé
1/2 gul lök
1/2 röd paprika
1 vitlöksklyfta
1/2 burk kokosmjölk ( jag hade i ca 1 1/4 dl)
1 dl grädde
1 msk kalvfond
1/2 msk soja
salt
peppar
 
Skär filé i skivor och stek med salt och peppar.

Hacka lök, paprika grovt. Ha ner det i pannan med köttet, när den har fått färg.

Häll i kokosmjölk, grädde, pressad vitlök, kalvfond och soja i pannan och låt det koka upp, sedan låt det puttra i ca 15 minuter.

Servera med ris och sallad.
 

Kommentarer

Populära inlägg