Stekt ris med kyckling

Jag hoppas ni har en fin vecka och inte allt för mycket julstress nu.

 
Jag har det inte, jag är klar med allt.
 
Dett recept hittade jag i tidningen Hemmets Journal 43/2023.
 
Perfekt rätt för mycket har man hemma och kan göra när man vill ha något enkelt.
Riset skall vara kallt, perfekt om man har ris över eller så kokar man det dagen innan.
 
Stekt ris med kyckling
 
2 portioner
 
200-300 g kycklingfilé
salt
peppar
1 tsk honung
1 gul lök
1 orange paprika
2 port kokt ris, kallt
1 dl ärtor
2-3 msk sweet chilisås
1-1,5 msk soja
 
Limeklyftor
 
Strimla kyckling och krydda med salt och peppar. Bryn kycklingen och ringla över honung så den får fin färg. Ta upp kycklingen.
 
Skiva löken och tärna paprikan.
 
Fräs löken och paprika i pannan.
 
Lägg i kyckling, ris och ärtor och fräs 5 minuter. Smaksätt med sweet chilisås och soja.
 
Smaka av om det behövs med sweet chilisås, soja, salt och peppar.
 
Servera med limeklyfta.
 
Jag hade i lite MSG också.
 
Hoppad det smakar
 

Kommentarer

Populära inlägg