Citrusdoftande kyckling pasta

Mitt i veckan och rätt 2 är nu gjord av 3 som är planerade.

 
Receptet hittade jag i Hemmets veckotidning nr 1-2 23/24. Färgen på rätten ser ju inte så gin it men vad gör det, huvudsaken är att det smakar bra.
 
Måste försöka ta tag i att få till sallad med variation. Skall ta fram mina Hellofresh recept för att se om jag hittar något där.
För en gång skull tror jag att jag följde receptet hyfsat bra. 
 
Citrusdoftande kycklingpasta
 
2 portioner
 
2 portioner pasta
300 g kycklingfilé 
salt
svartpeppar
1/2 gul lök
1 dl vitt vin
1 dl vatten
1 msk kycklingfond
1 tsk timjan
1 dl mellangärdet
1 msk maizena ljus redning
finriven skal av 1 citron
 
Koka pasta enligt förpackning. Skär kycklingen i bitar. Salta och peppar och stek kycklingen.
 
Finhacka lök och tillsätt den i pannan och stek ett par minuter.
 
Häll på vitt vin, vatten, fond och timjan
Låt det puttra 10 min under lock.
 
Tillsätt grädde, maizena och citronskal.
 
Smaka av om mer krydda behövs och vänd i pastan.
 
Servera med sallad.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg