Drunken noodles

När man läser drunken noodles så tänker man att det är alkohol i rätten, men så är det inte.

 
Detta recept hittade jag i senaste ICA Buffé tidning.
 
Hat säkert gjort något liknande innan, det är inte lätt att hålla isär vad man har gjort innan.
Följde receptet hyfsat tror jag, lade till lite MSG och så hade jag lite vitpeppar på kycklingen när jag stekte den.
 
Jag hade inte i thaibasilika för jag vet inte vart jag skall få tag på det.
 
Drunken noodles
 
2 portioner
 
2 port nudlar
300 g kycklingfilé
1/2 dl ostronsås
1 msk fisksås
3/4 msk kinesisk soja
3/4 msk strösocker
1-2 vitlöksklyftor, finhackad
1/2 röd chili, finhackad
250 g wokmix
1/2 kruka thaibasilika
 
Koka nudlarna enligt förpackning och skölj i kallt vatten.
 
Strimla kyckling och stek den med chili och vitlök. När den är genomstekt ha i wokgrönsakerna
 
Blanda ihop såsen,  ostronsås, fisksås, soja, socker och 2 msk vatten.
 
Häll i nudlarna och såsen och rör om, låt att bli varmt.
 
Toppa med thaibasilika.
 
Hoppas det smakar
 

Kommentarer

Populära inlägg