Jensens favoritsås med kyckling

Nu är jag tillbaka igen efter ett par veckors uppehåll. En vecka var planerad med inte två.

 
Så blir det ibland. Jag har varit iväg i Umeå med jobbet en vecka, sedan när jag kom hem hade jag inget planerat. Så det fick bli det jag hade hemma.
 
Det här receptet hittade jag på Instagram där en tjej gör matlådor till sin mormor och morfar.
Hade tänkt att göra det i slutet av förra året men tyvärr så hade de inte jensens favoritsås på det Willys jag handlat på. Så jag fick ta mig till en annan butik för att då tag på det.
 
Jag skall fortsätta med att tillaga recept jag tycker verkar vara gott. Hat inte vågat att hitta på något själv ännu. Men en dag kanske det händer.
 
Något jag behöver bli bättre på är sallad. Gurka klarar jag mig inte utan för der ger mig vätska då jag har svårt att dricka till maten. 
Det kan jag säga är något jag saknar med Hellofresh, då fick man lagom mängd sallad.
För om man köper i butiken så är der stort eller mycket så hinner man inte äta upp det innan det blir dåligt. Därför blir det att jag håller mig till gurka och tomat.
 
Sett reklamen på bivaxdukar, ni som har det, gör det att grönsakerna håller sig fresha längre?
Jag skar potatisen lite tunt så den ser bränd ut, tur att den inte smaka de bränt, jag misslyckas ofta med potatis, förstår inte det hehe.
 
Detta är en lätt och smidig rätt att börja med i år och gott om man gillar jensens favoritsås.
 
Nu gjorde jag ett steg inte som hon gjorde. Hon hällde stekskyn över kycklingen och kokade upp såsen och hällde den sedan över kycklingen men jag sänkte pannan jag stekt kycklingen i och hade i såsen där och blandade med stekskyn.
Där gör man som man vill. (Mindre disk)
 
Jensens favoritsås med kyckling
 
2 portioner
 
2 kycklingfilé
1/2 flaska jensens favoritsås
1 dl grädde
honung
salt
svart peppar
lökpulver
franska örter
 
Sätt ugnen på 200 grader.
 
Skär kycklingen som en fjäril, dvs man delar den nästan helt igenom. 
 
Krydda kycklingen med salt, peppar, lökpulver och franska örter. Stek den i en panna så den får fin färg på båda sidorna.
Lägg över dem i en ugnsform.
 
Blanda jensens favoritsås och grädde i pannan med stekskyn och värm upp den.
Häll den över kycklingen i ugnsformen.
Ringla lite honung över.
 
Sätt in i ugnen i ca 15 min tills kycklingen är klar.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg