Rebellpasta med kyckling

Ny vecka och en del av Sverige har sportlov och är i fjällen och åker skidor.

 
För mig är det jobb och matlagning.
 
Dagens recept hittade jag på Instagram av Jennie Wallden. Lade till kyckling för jag behöver protein.
Kycklingen gjorde jag enkel, bankade ut den på den tjocka sidan så den blir mer jämntjock. Lite salt och svartpeppar.
Stekte den på båda sidorna och mor slutet hade jag i en blandning på 1 msk japansk soja och 1 msk flytande honung så steker jag klar kycklingen. Kycklingen blir lite karamelliserad.
 
Rebellpasta
 
2 portioner
 
2 port pasta
3 vitlöksklyftor, finhackad
2 tsk gochujang
1 msk japanska soja
1 msk ostronsås
1 dl parmesan 
1 salladslök, tunt skivad
 
Koka spagetti enligt förpackning. (1 min kortare)
Spara lite av pasta vattnet.
 
Stek vitlök i smör och tillsätt gochujang efter 1 minut.
 
Tillsätt soja, ostronsås, spagetti och 1 dl pasta vatten.
Rör om i 1 minut på medelvärme.
 
Tillsätt parmesan och fortsätt röra i ytterligare 1 minut.
Häll på med pastavatten om det behövs.
 
Servera med kyckling och salladslök.
 
Hoppas det smakar.
 

Kommentarer

Populära inlägg