Tacorulle

Mellon är nu över och en norsk vinst blev det.

 
Denna gång får jag säga att rätt låt vann, är inte ofta jag säger det. 
 
På lördagen blev det taco på ett annorlunda sätt än vad jag brukar äta det.
Hittade receptet på Instagram, snackstoshare.
Receptet var i en reel så jag skriver ner så som jag gjorde den.
Portionerna varierar beroende på hur mycket man har till tillbehör.
 
Tacorulle
 
3-4 portioner
 
500g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 rulle kyld smördeg
tacosås
riven ost
 
Sätt ugnen på 200 grader varmluft (225 g vanlig ugn)
 
Stek färsen så som det står på tacokryddan.
 
Rulla ut smördegen och lägg färsen på mitten av smördegen och ha på tacosås och riven ost. Täck färsen med smördeg så det ser ut som en limpa.
 
Strö över ost och sätt in i mitten av ugnen i ca 15-20 min. 
 
Ta ut rullen och skär den i skivor. Jag upplevde att det var lättast att skära med en brödkniv.
 
Servera med sallad, tacochips, gräddfil eller creme fraiche.
Finns säkert mer man kan lägga till.
 
Hoppas det smakar.

Kommentarer

Populära inlägg