Veckomeny 4 för 1

Jag är nu inne i en period att testa nya recept så jag satsar att göra detta i mina veckomenyer.


Kan säga att jag äter som dessa veckomenyer som jag delar med mig. Denna vecka blir det 3 helt nya recept som jag hittat, den ena blev ett eget för jag missat ingredienser och skrev fel mått m.m.

Veckomeny 4

Måndag - Tisdag  Nasi goreng
Onsdag - Torsdag Torskgratäng med couscous
Fredag - Lördag  Kycklinggryta med parmesan

Eftersom det är bara jag som äter så blir det nästan alltid samma typ av grönsaker till maten för att jag kan inte köpa en massa olika som sedan ligger och blir gamla, det är slöseri och inget bra mat tänk.

Höjdar receptet denna vecka är nog den som blev lite som min egen, Kycklinggryta med parmesan.

Hoppas det smakar!

Vad du behöver handla hem
4-5 kycklingfiléer
ca 350 g torsk
4 dl matlagningsgrädde
1 dl vitt vin eller matlagningsgrädde
ketjap manis
2 gul lök
1 röd chili
gurka
tomat
1 röd paprika
1 morot
1 purjolök
finriven parmesan
sallad till maten


Basvaror som man ev. har hemma
japansk soja
jasminris
vitlök
2 ägg
sambal oelek
fiskbuljongträning
cous cous
kycklingfond
basmatiris

Kryddor
salt
peppar
torkad timjan
torkad oregano

Kommentarer

Populära inlägg