Veckomeny 8 för 1

Det har blivit några veckors menyer, bra att kunna ha i framtiden när man inte vet vad man skall äta en vecka och man inte orkar planera.


Matlagning är inte min starka sida och jag försöker hitta genvägar men detta året försöker jag bättra på mig  för att inte slarva med mat som jag annars skulle göra.
Därför blir det mycket nytt jag tillagar.

Veckomeny 8

Måndag - tisdag  Thaikyckling med nudlar
Onsdag - torsdag  Fläskkotlett i gräddsås
Fredag - lördag  Stekt kyckling med katsusås
Har ni tips på bra recept sidor där jag kan hitta mer mat att laga, så delge gärna till mig.

Vad du behöver handla hem

600 g kycklingfilé
350-400 g fläskkotletter
1 röd chili
2 ägg
1 röd paprika
salladslök
gurka
vispgrädde
potatis
sallad
spetskål
creme fraiche
lime

Basvaror man ev. har hemma

ljus soja (japansk)
mörk soja
ostronsås
socker
nudlar
vitlök
kalvfond
ketchup
worchestershiresås
sesamolja

Kryddor

salt
svart peppar
vit peppar

Kommentarer

Populära inlägg